vineri, octombrie 05, 2007

Da sau nu

Cu totii ne lasam ghidati de hazard uneori. Ne place sa provocam destinul la un raspuns. Mai ales atunci cand trebuie sa luam o decizie, cand suntem nesiguri pe ceva.

Spunem la despartire: daca se uita inapoi, inseamna ca ma place. Uite certitudinea! Dar cand afli ca esti mintit in fata, ce nevoie de certitudini mai poti avea? Cum mai poti provoca destinul la raspunsuri? Asta inseamna ca speri la o alta solutie. Dar in acest caz, la ce solutie contrara sa te astepti?

Ce nu intelegi? Ai fost mintit! E un singur drum, nu-i o rascruce. Nu poti alege. Nu ai ce. Decat pe tine.

De ce ai fost mintit? Ce mai conteaza acum? La ce-ti folosesc raspunsurile? Raul a fost facut.

De ce nu ti s-a zis adevarul in momentul potrivit? De ce ar face asta? E vorba de tarie de caracter. Si asta lipseste cu desavarsire.

Nedumeriri de genul “dar eu am fost corect”, “dar eu mi-am deschis sufletul”, “dar eu am avut incredere” nu-si au rostul. Felicitari! Poti dormi linistit pe perna ta! Si atat! Nu te plange! Ai stiut de la inceput ca nu totul este roz. Ca ti-ai negat instinctul, din nou, treaba ta! Alegerea ta!

Nu ai ce plange. Decat daca chiar ai fost un tampit si nu te-ai ascultat la timp. Si aici nu ai nici o scuza!

Asa ca, bucura-te ca ai aflat acum si nu mai tarziu! Bucura-te ca ai taria sa spui NU REGRET NIMIC!

BUCURA-TE CA MIZERIA NU TE-A ATINS!

2 comentarii:

Druskin spunea...

Da sau nu. Cuvinte pe care le rostim atat de usor si totusi nu stim cum sa le folosim. Cat de bogat e vocabularul acestei omeniri, si totusi nu exista un cuvand pentru "da" si "nu" combinat. Pentru ca si cuvintele, ca si noi oamenii, sunt individuale. Cand alegi "da" sau "nu" te alegi pe tine. Fii sincer cu tine, si zi "da" SAU "nu". Iti ia la fel de putin timp sa le rostesti, dar fac diferenta pentru atat de mult timp.

Nopol spunea...

Cand spui da sau nu faci o alegere pentru tine. Iar in cazul asta o alegere o exclude pe cealalta. Este alb sau negru, nu exista gri. Poate de asta ne e teama: sa alegem, sa o luam pe un drum concret. Daca ar fi dupa noi, am, merge pe ambele cai deodata...