joi, noiembrie 13, 2008

Leapsa despre Carti si alte treburi

Trebuie sa-i multumesc de doua ori Carmencitei. In primul rand pentru ca nu a uitat de mine si in al doilea rand pentru leapsa minunata. Imi plac cartile, iar prilejul de a-mi expune preferintele e mai mult decat binevenit. Asa ca, MULTUMESC DIN SUFLET !!!

Si acum sa trecem la treaba:

1. Ce carte nu ai imprumuta şi de ce?

“Un veac de singuratate” de Gabriel Garcia Marquez. E prea pretioasa pentru sufletul meu!

2. Ce carte nu ai recomanda si de ce?

“Zahir” de Paulo Cohelio. E un dezastru!!! Bani aruncati pe fereastra.

3. Ce carte nu ai cumpara si de ce?

Nu as cumpara nimic de Cohelio. Nu mai fac greseala asta a doua oara!

4. Ce carti nu ai citi niciodata si de ce?

Cele din increngatura “cum sa ai success, cum sa te imbraci, cum sa fii fericit”… Ca si Carmencita, de altfel. De ce? Pentru ca nu ai nevoie de vreo reteta sa fii fericit. Fiecare om isi traieste viata intr-un mod unic. Nu exista o matrice pentru asa ceva.

5. Ce carte nu ai scrie niciodata si de ce?

Despre economie. Ma depaseste total subiectul. : ))

6. Care-ar fi prima carte pe care ai da-o, intru citire, copiilor tăi?

Basme de Petre Ispirescu.

7. Care a fost cartea copilariei tale?

Cartile, mai bine spus. : )) In principal Basmele de Ispirescu si Povestile fratilor Grimm.

8. Cartea pe care ai făcut-o cadou ultima dată, ai citit-o?

Nu. Am fost in librarie, am vazut-o, am cumparat-o si am facut-o cadou cu promisiunea ca mi-o voi cumpara si eu.

9. Ce carte ti-a marcat felul de a fi?

Oh, sunt multe. Din fiecare am invatat cate ceva. "Ciuma" de Albert Camus – revolta impotriva ignorantei; "Un veac de singuratate" de Marquez – acceptarea misticului din viata noastra, curiozitatea, depasirea conditiei; "Muntele vrajit" de Thomas Mann – cunoastere; "Conversatii cu Dumnezeu" de Neale Donald Walsch – evolutie, etc…

10. Ce carte pe care ai citit-o ai lua-o cu tine pe o insulă pustie?

"Conversatii cu Dumnezeu" de Neale Donald Walsch.

11. Ce carte pe care n-ai citit-o, ai risca să o iei cu tine pe o insulă pustie?

"In cautarea timpului pierdut" – Marcel Proust.

12. Cum se numeste cartea pe care ai citit-o de cele mai multe ori?

"Electra" de Euripide. Eram indragostita de piesa asta de teatru. Si inca sunt, recunosc.

13. Numeste o carte plictisitoare.

Aparent ar fi "In cautarea timpului pierdut" – Marcel Proust, insa dupa ce o “decojesti” nu ti se mai pare.

14. Numeşte-ne o carte pe care ai început-o, dar nu ai terminat-o.

"In cautarea timpului pierdut" – Marcel Proust. Am citit jumatate din primul volum si efectiv nu am reusit sa merg mai departe. Dar nu scapa ea asa usor. : ))

15. Povesteşte-ne cum cumperi o carte.

Cu mare bucurie in suflet! Nu stiu in ce masura le aleg eu pe ele, cat ma aleg ele pe mine. De regula, imi indrept atentia spre numele grele ale literaturii, insa sunt deschisa si la nou. Fiecare carte trebuie sa-mi zica ceva. Daca ma apropii de raft si o vad si-mi spune “ia-ma acasa”, o iau pur si simplu. Partea frumoasa e ca nu-mi pare nicioadata rau de alegerea facuta. O singura data am cumparat o carte fara sa-mi zica ceva, si a fost un dezastru (vezi intrebarea 2).

16. La ce renunţi ca să cumperi o carte?

La orice.

17. La ce nu renunţi ca să cumperi o carte?

Nu exista asa ceva. :D

18. Cărţile cărei edituri îţi plac cel mai mult?

Nu am preferinte. Cartea sa fie buna!

19. Cât timp a trecut de cand nu ţi-ai mai cumpărat o carte? Cum se numeşte acea ultimă carte cumpărată?

Cred ca vreo doua luni… (Rusine sa-mi fie!) Au fost mai multe carti, toate de J.R.R. Tolkien: Stapanul Inelelor, Silmarillion si Hobbitul.

20. Ce carte/cărţi ai împrumutat ultima dată?

Chiar “Un veac de singuratate” de Marquez. Cu greu…

21. Câţi ţărani au participat la răscoala din o mie nouă sute şapte?

Cati au putut. : ))

22. Care este scriitorul român preferat?

Eminescu.

23.Care este scriitorul străin preferat?

De ce oare cred ca stiti deja raspunsul … Gabriel Garcia Marquez!

24. Ecranizarea cărei cărţi ai dori să o vezi?

Nu cred ca as vrea… Filmul, de multe ori, nu transmite esenta cartii. Deci, nu sunt pentru ecranizari.

25. Numeşte o carte a cărei ecranizare ţi-a plăcut mai mult decât romanul în sine.

Nu exista. Dar exista o ecranizare care a fost pe acelasi picior de egalitate cu cartea: Trilogia Stapanului inelelor.

26. Numeşte o carte bună cu o ecranizare proastă.

“Mizarabilii” de Victor Hugo.

28. Numeşte un blogger pe care ai vrea să-l cunoşti.

Carmencita! Cu mare drag, chiar!

29. Ce cântăreţ/trupă ţi-ar plăcea să concerteze în România?

Green Day. ;))

30. Numeşte întrebarea care-ţi place cel mai mult — nu dintre acestea, ci, în general.

“Da’ de ce te enervezi?” ;))

Si acum…. sa va vad eu, dragii mei, pe unde scoateti camasa… Si ma refer la : Druskin, Richie si Anna. Si cine o mai dori. Leapsa asta chiar merita facuta!

Multumim frumos si lui Nenea Dascalu, care ne-a furnizat un material foarte bun! Te mai asteptam! Ideea e exceptionala!

6 comentarii:

Richard M. Ilie spunea...

Am raspuns. :) Multumim si mai asteptam :p

Nopol spunea...

Richie, esti un dragut, dar stim foarte bine ca in ultima vreme citesti fara intrerupere. Asa ca, nu mai fii modest. In curand o sa venim cu totii la tine sa te intrebam ce ne recomanzi sa mai citim si daca nu stiu ce carte merita sa o avem in biblioteca. ;)

Carmencita, iti multumesc pentru prietenie si fidelitate. Recunosc ca, desi intru mai rar, tu esti una din persoanele pe care le citesc si nu pierd un post de-al tau. In ceea ce priveste scrisul, ai dreptate. Scriu doar atunci cand am ceva de zis. Sper sa incep s-o fac mai des. :)

Nenea Dascalu, eu iti multumesc si ma bucura faptul ca avem preferite comune. Adevarul e ca odata ce ai citit o carte buna, nu ai cum sa nu-ti doresti s-o recitesti. Dar, ma opresc aici, caci stiu ca esti un om ocupat si nu ai timp sa stai pe bloguri ;)). Oricum, onoarea e de partea mea, caci ti-ai rupt din timpul pentru numaratul agrafelor si mi-ai citit post-ul. By the way, ai grija sa le mai numeri o data, sa nu iasa lipsa vreuna. Nu stii nicodata cum e cu astia de pe vapor. ;)

Ion Dascalu spunea...

Hello? :)

Nopol spunea...

Hello si tie, Nenea Dascalu! Stiu ca nu am mai scris de mult, dar promit sa ma reapuc. Multumesc ca nu m-ai uitat!

P.S.: Stii cumva ce s-a intamplat cu blogul Carmencitei?

Ion Dascalu spunea...

Stiu doar ca a disparut. Pacat. Imi placea foarte mult. Cat despre tine, astept in continuare noi articole. Toate cele bune!

Ion Dascalu spunea...

Hai, mai scrie cate ceva, nu ma lasa asa.. Intru aproape zilnic aici, din noiembrie incoace, dar nu vad nicio miscare.. Te-am lasat, au trecut Sarbatorile, acusi vine Pastele.. :) Pai? :)